Subscribe Twitter

Wednesday, June 15, 2011

petua jerawat.parut n kecantikan .

heyy. i cm back ;)
untuk gegurls , i got a few tips fr beauty ,
sesiapa ada masalh jerawat o parut n nak lagy cantik ;
bole usha usha sikit kat bawah nh ;) okay ? 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hilangkan jerawat



Asah sedikit kulit kayu manis atau ambil sedikit serbuk kayu manis dan campurkan dengan sedikit madu. Jadikan masker sebelum masuk tidur. Bilas dengan air bersih pada keesokan paginya. Amalkan tiga kali seminggu. 

Rendam beberapa keping asam gelugur (dikenali juga sebagai asam keping) selama satu malam. Tumbuk beberapa helai daun pucuk jambu batu hingga halus. Campurkan kedua-dua bahan dan sapukan pada keseluruhan muka. Amalkan dua kali seminggu.

elak muka jerawat ;
1) Ambil beberapa helai daun jambu batu dan giling hingga halus. Campurkan bersama bedak sejuk dan tepek pada muka sebelum masuk tidur. Amalkan selalu.

2) Ambil beberapa helai daun sirih dan tumbuk bersama beras hingga lumat. Campurkan dengan sedikit ait dan tepek pada muka sebelum masuk tidur. Amalkan selalu.

petua untuk parut ;
Ambil daun pegaga bersama akarnya dan cuci hingga bersih. Giling hingga lumat dan satukan bersama sedikit bedak sejuk dan air. Lumurkan pada bahagian kulit yang berparut sebelum masuk tidur. Amalkan selalu.

petua kulit muka ;
Amalkan petua tradisional ini untuk melambatkan proses kedut pada kulit wajah.

Sediakan sebatang lobak merah, sebiji kuning telur dan sesudu tepung jagung. Parut lobak merah dan satukan dengan kuning telur dan tepung jagung. Kacau hingga mesra. Lumur adunan ini pada seluruh wajah. Biarkan hingga kering dan kemudian bilas dengan air suam. Amalkan selalu.
untuk kulit berminyak ;
Dapatkan sebiji telur ayam dan setengah biji buah lemon. Masukkan putih telur dan jus lemon kedalam sebuah mangkuk dan kacau hingga sebati. Sapukan masker ini ke seluruhan wajah kecuali bahagian mata. Biarkan selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air bersih.
putihkan kulit muka ;
Parut sebatang lobak merah dan satukan bersama sebiji kuning telur dan sedikit jus limau nipis sehingga sebati. Tepek pada keseluruhan muka dan leher dan biarkan kering. Bilas dengan air bersih. Amalkan tiga kali seminggu.

haa , ini jea yg larat bagy , lain lain boleh tgk kat blog nh ,
semua petua complete ;)
http://101petua.blogspot.com/selamat mencuba ! 

0 idea hot stalker ;):

Post a Comment